@bettypavkova

čtvrtek 3. května 2018

Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K. Rowling





Celebrate 20 years of Harry Potter magic with four special editions of Harry Potter and the Philosopher's Stone. 

Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff, Ravenclaw … Twenty years ago these magical words and many more flowed from a young writer's pen, an orphan called Harry Potter was freed from the cupboard under the stairs – and a global phenomenon started. Harry Potter and the Philosopher's Stone has been read and loved by every new generation since. To mark the 20th anniversary of first publication, Bloomsbury is publishing four House Editions of J.K. Rowling's modern classic. These stunning editions will each feature the individual house crest on the jacket and sprayed edges in the house colours. Exciting new extra content will include fact files, profiles of favourite characters and line illustrations exclusive to that house. 

Všichni milovníci Harryho Pottera pozor! 

Neodolala jsem a koupila jsem si tohle krásné jubilejní vydání Harryho Pottera. Vyšel v něm první díl. Jde o brož a je k sehnání ve všech čtyřech kolejních barvách, tedy žluté (Mrzimor), modré (Habraspár), zelné (Zmijozel) a červené (Nebelvír). Poslední zmiňovaný - Nebelvír - je mému srdci nejbližší a tak jsem sáhla po něm. Dlouho předlouho jsem uvažovala o to, že si Harryho přečtu v angličtině, takže tohle pro mě byla prostě ideální varianta...

Kniha je nádherná, jde o vydání v broži. Což já jedině ocením, knihy v broži upřednostňuji. Kniha je celá v dané barvě, včetně ořezu a je to opravdu pastva pro oči. Obal je takový... sametový? Je prostě jemňoučký na omak a je to paráda. V knize je dokonce několik jednoduchých ilustrací, které jsou ovšem nádherné a sběratelské srdce zaplesá. Úplně první na Vás v knize vykoukne mapa Bradavic. Naleznete zde také informace o nejdůležitějších postavách. Informace o kolejním duchovi a "vedoucím" koleje. Alespoň předpokládám, že tohle se bude lišit podle koleje, kterou si koupíte, jistá si tím nejsem, mám přece jenom ten Nebelvír, ale minimálně u ducha a "vedoucího" to předpokládám. Netuším, zda i v jiných vydáních bude zmíněné "hlavní trio", nebo jestli to je jen v Nebelvíru. :-). Jako malý bonus najdete v knize ještě krátký test!

Se čtením v angličtině jsem na takovém pomezí. Není to nic, co bych úplně vyhledávala. Tedy do teď. Harry mě v angličtině neskutečně bavil. Opravdu neskutečně - a to se mu povedlo jako prvnímu. Pokud se čtením v angličtině začínáte, Harryho se určitě nebojte. Angličtina je opravdu jednoduchá a příběh asi většina z Vás zná hodně dobře, proto i u slovíček, kterými si nebudete jistí, budete tak nějak "tušit". 

Ještě bych se zde chtěla chviličku vrátit k té "jednoduché angličtině". Upřímně mě to až překvapilo. Angličtina je opravdu hodně jednoduchá a až mě zarazilo, jak často Rowlingová některá slovíčka opakuje. Což je pro začínajícího čtenáře v angličtině super. Na druhou stranu o to víc smekám před panem Medkem, jehož překlad podle mě knihu posunul ještě o něco výš. 

Harryho jsem v angličtině nečetla ani o moc déle než čtu knihy v češtině, což je důkaz, že angličtina je to opravdu moc příjemná.

K příběhu asi není třeba se příliš vyjadřovat. Známe ho všichni a všichni ho milujeme. Příběh je stejný jako v jakémkoliv jiném Harrym. Je stejně kouzelný. 

Harryho prostě miluju a jsem překvapená, že ho miluju i v angličtině. Dneska jsem hned běžela do Levných knih. Kdo by to nevěděl - mají zde v reedici všechny díly Harryho - v angličtině - za 199 korun! :-)

Procenta? 100%. Je to Harry, to jinak nejde! :-)

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Harry to je prostě srdcovka :) V angličtině čtu už delší dobu, ale vždycky jsme si myslela, že Harry v ní bude náročný :) Přece jen v češtině to nezní jako úplně jednoduchý příběh :) Ale jestli říkáš, že je lehká angličtina, tak ho schválně zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Harry je super v každém jazyce i vydání. V Levných knihách bych si ráda doplnila první a druhý díl té edice, která teď vychází i v češtině. A vyjde druhý díl v kolejních barvách, to si zase pořídíme s Modrým havraspárský.

    Mimochodem, mám zase instagram, tak už tě konečně můžu sledovat i tam! :D :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)