@bettypavkova

středa 18. října 2017

Dalajlamova kočka - David Michie


Maličkého kotěte, kterému hrozí nešťastný osud, se ujme samotný dalajlama. Kočička líčí svůj každodenní život v jeho těsné blízkosti. Stává se svědkem rozhovorů mezi dalajlamou a jeho hosty. Postupně poznává, v čem spočívá štěstí, a jak ho na cestě životem najít, což není pro žádnou živou bytost snadné. V laskavém příběhu často nechybějí humorné situace, kočka se tře o nohy hollywoodských hvězd a dělí se s námi o poznání, které získává v klášteře buddhistických mnichů. „Chci, aby i díky této knize lidé dospěli k tomu, že nejdůležitější je láska v různých podobách. Šťastní jste, když se staráte o druhé a dáváte jim lásku. To je jedna z nejúčinnějších cest ke štěstí,“ říká o Dalajlámově kočce její autor David Michie.


Dalajlámova kočka je knížka na kterou jsem se opravdu těšila. Slibuje kombinaci koček a buddhismu. Kočky jsou moje nejoblíbenější zvířata (psi samozřejmě taky, neboj se Connie!) a buddhismus je jediné náboženství, které mě láká a je mi sympatické.
Knížka Dalajlámova kočka moje očekávání ještě předčila!

Milovníci koček se zájmem (klidně jenom naprosto malým) o buddhismus budou nadšení. Knihu vypráví kočička, která má různá jména. Jeska (Její Výsost Kočka), Sněžná lvice, Rinpoče a nebo Myška. Každá kapitola nás provádí částí jejího života, ale zároveň nám představí jednu z hlavních myšlenek buddhismu – jak na lidech tak na samotné Sněžné lvici, která vše okomentuje a náležitě převede na sebe.

Kniha je úžasná. Je roztomilá, dojemná, uklidňující. Je psaná velice čtivě a jako bonus je nádherné vydání, kde jsou jednotlivé části kapitol oddělovány siluetou kočky!

Samozřejmě nejde o učebnici buddhismu, ale to jsem od knihy nečekala. Kniha je strašně příjemná, sympatická, čte se prakticky sama, ale zároveň nás nutí přemýšlet nad nejrůznějšími otázkami života a upřímně? Poradila mi. Ano. Kniha vyprávěná kočkou mě přivedla na několik myšlenek, které bych do svého života chtěla přivést...

Neskutečně se těším, až se dostanu k dalším dvěma dílům (Dalajlámova kočka a umění přést a Dalajlámova kočka a síla meditace). Jsem zvědavá, jaké nové informace nám Jeska přinese, ale i jakým směrem se bude dále ubírat její život. Díky této knize mám chuť přečíst si i něco „odbornějšího“ o buddhismu a všeobecně o východních myšleních.


Knize musím dát 100%. Vím, že zatím až na jednu recenzi byly všechny knihy hodnocené velmi dobře, ale já si nemůžu pomoci (a také jsem hodná, no...), ale tahle knížka mě prostě nadchla. Málokdy jsem spokojená s knihou, od které mám nějaké očekávání, ale Dalajlámova kočka tyto očekávání ještě předčila. Pokud jste milovníci koček, bude vás kniha bavit. Pokud jste milovník koček a zajímáte se o buddhismus, budete nadšení...

8 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Od autora jsem četla Psa Jejího veličenstva a byla to vážně zajímavá a dojemná kniha :)

    OdpovědětVymazat
  2. O této knize jsem ještě neslyšela, ale docela mě zaujala :) Hezká recenze!
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě můžu doporučit, pokud se věnuje tématům, co máš ráda. :-)

      Vymazat
  3. O této knize mi nedávno říkala známá, že je opravdu super a že ji chytla za srdce. Po tvoji recenzi se musím přiznat, že už jsem taky odhodlaná si ji přečíst.

    OdpovědětVymazat
  4. Určite odporúčam aj ostatné diely o Dalajlámovej mačke. Čítala som Umenie priasť a veľmi sa mi páčila. Sú to presne také knihy, ktoré ti aj niečo dajú, potešia tvoju dušu a v našom uponáhľanom svete donútia trochu popremýšľať o živote a jeho smerovaní. Som rada, že aj tebe sa páčila tak, ako mne.

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá velkou radost a moc za něj děkuji. :-)